Semangat memasak yang berkobar2

Harineh.. sayer aderlah seorang isteri yang suker memasak…. Hik3x Owh semangat nak memasak membuak2 dijiwa..

Terima kasih kepada suami yang sentiasa makan masakan sayer sampai abes (maybe nak amek ati or maybe lapar menggiler..) , saya sentiasa berkobar2 nak masak dengan jaya.. hik3x :D

courtesy dari SajiOnline

courtesy dari SajiOnline

BAHAN-BAHAN:

3 ekor sotong

4 ekor udang

Brokoli

Kubis bunga

Lobak merah

Putik jagung

Cili merah

Cendawan butang

3 ulas bawang merah

2 ulas bawang putih

Sedikit tepung jagung

Sos tiram

CARA MENYEDIAKAN:

1.Tumiskan bawang merah dan putih yang telah dihiris, kemudian masukkan sedikit air.

2.Masukkan sotong dan udang, biarkan seketika dan masukkan semua sayur.

3.Masukkan sos tiram, gula dan garam secukup rasa. Untuk memekatkan kuah,

bancuhkan sedikit tepung jagung bersama sedikit air.

4.Biarkan sekejap dan angkat.

Lagi satu yang best :

courtesy from SajiOnline

courtesy from SajiOnline



BAHAN-BAHAN:

3 biji tomato (potong dadu)

2 tangkai cili merah (tumbuk)

2 biji telur (dadar dan hiris halus)

Sedikit belacan bakar

Gula dan garam secukup rasa

40 gm ikan bilis (goreng dan tumbuk)

4 ulas bawang merah (hiris)

CARA MENYEDIAKAN:

Gaulkan semua bahan-bahan hingga sebati.

Kenaperlah teringin sesgt neh.. huhu :(

*jiwa kacau*

6 Comments

  • November 20, 2009

    mrkay

    ape plak amik hati.. ur hubbykan mmg kuat makan.. plak tuh sang isteri ada bakat memasak.. maw tak nye di bedal sampai abes.. haha

  • November 20, 2009

    ejam

    kompom sang suami mkn dgn nafsu serakah yg menggiler…kan…hehe
    bagus ler pandai membelai perut suami, bahagia tau…

  • November 21, 2009

    EzaWeeza

    Pandai sang isteri memasak… Nanti masak2, hantar lah kat rumah kite shikit. Mana aci asyik suami je dapat! =P Nak jugakkkkkkkk!!!

    *jeles ngan Kay*

  • November 23, 2009

    holocoustine

    @mrkay owh.. untung saya mendapat suami seperti kamu.. hehe :P
    @ejam memang hari2 aku belai perut dier beb.. hik3x
    @eza hehehhe… u dtg rumah i.. nanti kiter masak samer2… bawak farique secully :D:D:D *mcm best kan??*

  • November 24, 2009

    sukahati

    2 tahun dok ngan u, tak penah dapat makan masakan u…mencik tauuu :p

  • November 24, 2009

    holocoustine

    @sukahati haahahhaha:)) tak best pong… hehehehe

Leave a Reply